Ofte spurgte spørgsmål til spejlfabrikken

Hvad er forskellen mellem de forskellige lystyper?

Sandsynligvis et af de vigtigste valg du skal gøre når du vælger et spejl, er den ønskede belysningstype. Du kan vælge mellem 2 typer lyskilder: LED eller fluorescerende. At vælge den rigtige belysning er meget personlig. Beskrivelsen nedenfor gør forhåbentlig valget lidt lettere!

LED lys

Anvendelsen af LED-belysning er vokset enormt i de sidste par år og er blevet stærkt forbedret i henhold til lysudgang og holdbarhed. LED-belysning har et moderne udseende, er meget energieffektivt og har en lang levetid.
LED’erne, der anvendes i vores Schaere-spejle, har en farvetemperatur på 4000K (varm hvid). De andre mærker bruger normalt hvide LED med en farvetemperatur på 6000K (lys hvid).

For mere information tjek Wikipedia.

Lysstofrør

Lysstofrør er også ret hvid og udsender i modsætning til halogen et meget ensartet lys, således at lyset er jævnt fordelt over det sandblæste lysplan. Hvis du ikke kan lide lysfarven/varmen, er det meget nemt at købe en ny lysstofrørslampe og ændre den.

For mere information tjek Wikipedia.

Hvor skal strømforbindelsen til lyset være?

Alle spejle har tilstrækkelig plads bagtil for at forbinde strømforsyningen til spejlet. Et eller andet sted omkring midten af spejlet er derfor fint.
Hvis du sikrer, at du har tilstrækkelig kabellængde, gør det installationen endnu nemmere.

Er spejlet af farvet glas?

Nej, alle vores spejle er lavet af klart (krystal) glas. På nogle billeder kan det virke som om glasset ser tonet ud, men i virkeligheden er det ikke tilfældet.

Kan jeg hænge spejlet roteret?

Ikke alle spejle kan placeres vandret eller lodret, vi anbefaler at du tjekker specifikationerne for hvert spejl eller sender en e-mail til kundeservice@spejlfabrikken.dk

Har jeg stadig brug for en separat transformer, hvis jeg vælger et spejl med LED-belysning?

Nej, LED-spejle, som alle andre spejle, leveres klar til tilslutning. Du skal kun installere den elektriske forbindelse i dit badeværelse i stikket på spejlet.

Bemærk: For at spejlet kan udføre alle de funktioner det er designet til,  alt efter model (varme, LED-lys, ur, barberingsstik), skal det tilsluttes en konstant strømkilde.

Er mit valg af spejl på lager?

Du kan antage, at det viste antal er opdateret og på lager. Hvis et spejl uventet ikke er på lager hos os, fabrikken eller den europæiske importør, vil denne vare blive fjernet fra vores online butik.

Levering

Hvad er forsendelsesomkostningerne?

Alle vores varer leveres gratis indenfor Danmark. Kontakt os venligst for levering i andre lande.

Hvad er leveringstiden for min ordre?

Leveringstiden varierer afhængigt af den valgte vare fra 2 til 8 arbejdsdage.

Kan jeg spore min ordre online?

Når din ordre er blevet leveret til pakkeservicen, modtager du en email fra os, der indeholder sporingsoplysningerne, så du kan spore din ordre online.

Hvad sker der, hvis jeg ikke er hjemme, når den bliver leveret?

I det usandsynlige tilfælde, at du ikke er til stede på leveringstidspunktet, vil du modtage en note i postkassen (GLS) eller en SMS (DHL).

DHL vil derefter foretage 1 forsendelsesforsøg. Du skal svare på SMS’en så du kan være enig i hvornår og hvorhenne.

GLS vil tage pakken med til en ParcelShop tættest på din adresse.

Får jeg 14 dage at se mit produkt, og hvis jeg ikke kan lide det, kan jeg returnere det og få mine penge tilbage?

Vi forstår, at nogle gange på internettet får du ikke helt følelsen for et produkt som du gør, når du ser det i kødet, så … Hvis du ikke er helt tilfreds med dit produkt af en eller anden grund, bedes du kontakte os inden for 14 dage, begyndende dagen efter modtagelsen af ​​varen. For at returnere produkter skal du informere os via email, og du vil så blive informeret om returproceduren.

Du skal sende varerne tilbage til os i deres oprindelige tilstand på egne omkostninger (medmindre varen er beskadiget eller defekt) så hurtigt som muligt og ved hjælp af den originale emballage.

Vi forbeholder os ret til at opkræve et gebyr, der ikke overskrider vores direkte omkostninger ved at genoprette varerne, hvis du ikke returnerer dem på din bekostning.

Når din spejl eller kabinet er installeret og monteret på væggen, kan vi ikke give dig fuld refusion. Så du bedes kontrollere produktet passer til dine krav, før du installerer det. Returprodukter skal være komplette, ubrugte og i ‘som ny’ betingelse. Det skal returneres med den originale æske, pakning og tilbehør.

Vi kan ikke annullere / refundere dit køb, når:

Der ikke er originale komplette emballager og dele.

Hvis du har installeret produktet, kan vi ikke give fuld refusion.

Bemærk: I specialfremstillede spejle er det ikke muligt at returnere dem.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har en klage?

Vi stræber efter at hjælpe dig så godt som muligt, men noget kan altid gå galt. Eventuelle klager kan meddeles til os via email: kundeservice@spejlfabrikken.dk
Vi vil gøre vores yderste for at løse problemet så hurtigt som muligt. Efter modtagelsen af din klage modtager du en bekræftelse fra os. Du modtager et svar på din klage senest 14 dage efter modtagelsen. Hvis dette kræver mere tid, informerer vi dig herom.

Garanti

Alle vores produkter har 2 års garanti. Enhver defekt eller funktionsfejl på en elektronisk del er dækket. Hvis en af disse får skade, sender vi dig en ny del.

Vi beder dig om at bevare emballagen i mindst en måned efter installationen.

Hvad er proceduren, når mit spejl bliver beskadiget under transporten?

Hvis du uventet modtager dit spejl i stykker, modtager vi selvfølgelig din rapport så hurtigt som muligt. Vi vil også gerne modtage et billede af skaden. Efter din rapport sender vi straks et nyt spejl, og du vil modtage en email med sporingsoplysningerne.

Garantien dækker ikke:

LED pærer
Hvis produktet er beskadiget, fordi det ikke var installeret af en autoriseret elektriker.
Hvis produktet har været brugt til et andet formål end det blevet designet til.

Spejlvarme

Hvordan er spejlvarmen tændt?

Spejlvarme ved Schaere-mærket spejle tændes og slukkes med en separat vippekontakt. Denne kontakt har integreret rødt lys, så det er klart at se, om opvarmning er tændt eller slukket.
Spejlvarme ved spejlet i Diamond X-Collection tændes eller slukkes automatisk, når lyset tændes eller slukkes ved hjælp af sensorknappen.

Hvordan ved jeg, om spejlvarmen er tændt?

Spejlets forside bliver lidt varm og dugger ikke.

Hvad er spejlevarmens tykkelse?

Spejlopvarmning er en folie, der påføres på bagsiden af spejlet. Dette er cirka 0,4 mm tykt.

Sensor

Hvordan fungerer sensoren?

Sensoren i vores produkter hjælper dig med at tænde og slukke lyset. I nogle produkter styrer sensoren begge lyset, lysdæmperfunktionen og / eller varmen. Kontroller specifikationerne for hvert produkt.

I de produkter, der har infrarød (bevægelses) sensor, aktiveres sensoren med en håndbevægelse i en afstand af ca. 2 til 8 cm. Det er nødvendigt, at der er et frit rum foran sensoren på mindst 15 cm for at dette kan fungere. Hindringer såsom vandhaner eller et håndklæde kan forårsage funktionsfejl på sensoren.

Vi anbefaler en direkte elektrisk forbindelse til spejlet (med konstant elektrisk strøm). På den måde kan du nyde alle de funktioner, spejlet har.

I nogle spejle kan du undgå sensoren og tilslutte lyset direkte til hovedafbryderen i badeværelset. (Send os en e-mail, så sender vi dig guiden til at gøre dette). Dette vil dog medføre, at du også mister dæmpningsfunktionen .

Hvis spejlet er tilsluttet til hovedafbryderen uden at undgå sensoren, kan det forårsage en skade i belysningssystemet, og vores garanti gælder ikke.

Tændes lyset, når jeg går forbi spejlet?

Nej, i nogle af vores spejle og skabe er sensoren i bunden af ​​spejlet og tændes ikke, når man passerer.

Hvor er sensoren placeret?

I de fleste af vores spejle og skabe er sensoren placeret i bunden, i nogle er den i den højre del af spejlet og i andre er den på spejlet. Vi anbefaler, at du ser fotos og specifikationer for hvert spejl.

Barberingsstik

Kan jeg bestille et barberingsstik til hvert spejl?

Nej, det er desværre ikke muligt for hvert spejl. Kun spejle af mærket Diamond X Collection kan bestilles med et barberingsstik.

Kan jeg bruge barberingsstikket, når lyset er slukket?

Ja, barberingstikket fungerer på en separat kontakt, så du kan oplade din barbermaskine eller elektriske tandbørste med lyset slukket.

Hvor er barberingsstikket placeret?

Barberingsstikket er placeret ved alle spejle på højre side af spejlet, medmindre andet er angivet.

Hvilke enheder kan jeg bruge i kombination med barberingsstikket?

Faktisk alle enheder med et internt batteri, såsom en elektrisk tandbørste eller barbermaskine. Desværre kan du ikke forbinde en hårtørrer.

Specialfremstillede spejle til private kunder, virksomheder eller projekter

Send os en mail kundeservice@spejlfabrikken.dk med dine ønsker og/eller behov, så sender vi dig et svar så hurtigt som muligt.


Er dit spørgsmål ikke angivet? Kontakt kundeservice