FAQ
Sandsynligvis en af de vigtigste beslutninger, når du renoverer dit badeværelse, er at vælge den type spejl, der passer til din smag og dine behov, og selvfølgelig, der er inden for dit budget. Vi tilbyder dig et bredt udvalg af spejle i forskellige størrelser, modeller og egenskaber. Her er nogle af de hyppigst stillede spørgsmål. Vi håber, at oplysningerne hjælper med din søgning.
LED LYS
Brugen af LED-lys er vokset enormt i de senere år og er blevet væsentligt forbedret med hensyn til belysning og holdbarhed. LED-belysning har et moderne udseende, er meget energieffektiv og har lang levetid. LED’erne, der bruges i vores Schaere-spejle, har en farvetemperatur på 4000K (neutral), 24V, hvilket giver højere belysning og længere levetid sammenlignet med 12V, og de har 120 lysdioder pr. meter. LED’er holder ca. 50.000 timer. Nogle modeller har mulighed for at ændre farvetemperatur på LED-lyset fra varm til neutral til kold.
HVOR SKAL STRØMFORBINDELSEN TIL LYSET VÆRE?
Alle spejle har tilstrækkelig plads bagtil for at forbinde strømforsyningen til spejlet. Et eller andet sted omkring midten af spejlet er derfor fint. Hvis du sikrer, at du har tilstrækkelig kabellængde, gør det installationen endnu nemmere.
ER SPEJLET AF FARVET GLAS?
Nej, alle vores spejle er lavet af klart (krystal) glas. På nogle billeder kan det virke som om glasset ser tonet ud, men i virkeligheden er det ikke tilfældet.
HAR JEG STADIG BRUG FOR EN SEPARAT TRANSFORMER, HVIS JEG VÆLGER ET SPEJL MED LED-BELYSNING?
Nej, spejlene leveres klar til tilslutning. Du skal kun tilslutte spejlets kabler til el-tilslutningen på dit badeværelse. Vi anbefaler, at en autoriseret elektriker er den, der foretager denne type tilslutning. Bemærk: For at spejlet kan udføre alle de funktioner, det er designet til, afhængigt af modellen (varme, LED-lys, lysdæmper, ur, stikkontakt), skal det tilsluttes en konstant (fast) strøm.
ER MIT VALG AF SPEJL PÅ LAGER?
Du kan antage, at de viste spejle er på lager. Hvis et spejl mod forventning er udsolgt hos os, fabrikken eller den europæiske importør, fjernes denne vare fra vores hjemmeside. Du kan sende os en mail til kundeservice@spejlfabrikken.dk, så vi giver dig besked, så snart spejlet er på lager igen.
HVAD ER FORSENDELSESOMKOSTNINGERNE?
Alle vores varer leveres gratis indenfor Danmark. Kontakt os venligst for levering i andre lande.
HVAD ER LEVERINGSTIDEN FOR MIN ORDRE?
Leveringstiden varierer afhængigt af den valgte vare fra 2 til 8 arbejdsdage. Spejle lavet efter mål leveringstiden er ca. 4-5 uger.
KAN JEG SPORE MIN ORDRE ONLINE? Når din ordre er på vej, modtager du en e-mail fra os, der indeholder fragt firma og sporingskoden, så du kan spore din ordre online.
HVAD SKER DER, HVIS JEG IKKE ER HJEMME, NÅR DEN BLIVER LEVERET?
I det tilfælde, at du ikke er hjemme på leveringstidspunktet, vil du modtage en note i postkassen eller en SMS (DHL).
DHL vil derefter foretage 1 forsendelsesforsøg mere. Du skal svare på SMS’en så du kan være enig i hvornår og hvorhenne.
Postnord vil tage pakken med til en ParcelShop tættest på din adresse.
Specialfremstillede spejle vil blive leveret af et andet firma end DHL. Du modtager informationen, når spejlet er på vej.
FÅR JEG 14 DAGE AT SE MIT PRODUKT, OG HVIS JEG IKKE KAN LIDE DET, KAN JEG RETURNERE DET OG FÅ MINE PENGE TILBAGE?
Vi forstår, at det nogle gange på internettet ikke føles som om et produkt føles, som det gør, når du ser det i virkeligheden, så … hvis du af en eller anden grund ikke er helt tilfreds med dit produkt, bedes du kontakte os inden for 14 dage fra dagen efter modtagelsen af varen. For at returnere produkter skal du informere os via e-mail, og derefter vil du blive informeret om returneringsproceduren.
Du skal returnere produkterne til os i deres originale stand. Forsendelsen er for din regning (medmindre varen er beskadiget eller defekt) og i den originale emballage.
Vi forbeholder os retten til at opkræve et gebyr, der ikke overstiger vores direkte omkostninger ved at gendanne varerne, hvis du ikke returnerer dem for din regning.
Når først dit spejl eller varer er installeret og monteret på væggen, kan vi ikke give dig fuld refusion. Kontroller derfor, at produktet opfylder dine krav, før du installerer. Returvarer skal være komplette, ubrugte og i “som nye” stand. Det skal returneres med original æske, emballage og tilbehør.
Vi kan ikke annullere / refundere dit køb, når:
Der er ingen emballage eller komplette originale dele.
Hvis du har installeret produktet, kan vi ikke give dig fuld refusion.
Bemærk: Spejle efter mål kan ikke returneres.
HVAD SKAL JEG GØRE, HVIS JEG HAR EN KLAGE? Vi bestræber os altid på at hjælpe dig bedst muligt, men noget kan altid gå galt. Enhver reklamation kan sendes til os på mail: kundeservice@spejlfabrikken.dk Vi vil gøre vores bedste for at løse problemet hurtigst muligt. Ved modtagelse af din klage vil du modtage en bekræftelse fra os. Du vil modtage svar på din klage inden for 14 dage efter modtagelsen. Hvis dette kræver mere tid, vil vi informere dig.
GARANTI Alle vores produkter har 2 års garanti. Enhver defekt eller funktionsfejl på en elektronisk del er dækket. Hvis en af disse går i stykker, sender vi dig en ny del.
Vi beder dig om at bevare emballagen i mindst en måned efter installationen.
HVAD ER PROCEDUREN, NÅR MIT SPEJL BLIVER BESKADIGET UNDER TRANSPORTEN? I det usandsynlige tilfælde, at dit spejl går i stykker under transport, beder vi dig sende os en mail hurtigst muligt (inden for 48 timer efter modtagelse af varen). Vi vil også gerne modtage et billede af skaden og emballagen. Efter din rapport sender vi dig straks et nyt spejl.
Hvis du stadig ikke planlægger at installere dit spejl, bedes du kontrollere spejlet i detaljer inden for 48 timer efter modtagelsen for at udelukke, at spejlet er blevet beskadiget under transporten. Pak den derefter ind på samme måde, som du modtog den, og sørg for, at den opbevares et lukket og tørt sted.
Garantien dækker ikke: LED pærer Hvis produktet er beskadiget, fordi det ikke var installeret af en autoriseret elektriker. Hvis produktet har været brugt til et andet formål end det blevet designet til.
HVORDAN ER SPEJLVARMEN TÆNDT? I varer der har en berøringssensor i spejlet, vil varmen tænde og slukke samtidig med lyset. I de spejle, der har en sensor i spejlets ramme, vil de have en separat kontakt til at tænde og slukke for varmen. Denne kontakt har indbygget rødt lys, så det er tydeligt at se om varmen er tændt eller slukket.
I de spejle, der er lavet efter mål, vil det afhænge af de indikationer, der gives ved bestilling af spejlet.
HVORDAN VED JEG, OM SPEJLVARMEN ER TÆNDT? Spejlets forside bliver lidt varm og dugger ikke.
I de spejle, som vi har på lager og har en sensor i spejlets ramme, vil de have en separat kontakt til at tænde og slukke for varmen. Denne kontakt har indbygget rødt lys, så det er tydeligt at se om varmen er tændt eller slukket.
HVAD ER SPEJLEVARMENS TYKKELSE? Spejlopvarmning er en folie, der påføres på bagsiden af spejlet. Dette er cirka 0,4 mm tykt.
HVORDAN FUNGERER SENSOREN? Sensoren i vores produkter hjælper dig med at tænde og slukke lyset. I nogle produkter styrer sensoren begge lyset, lysdæmperfunktionen og / eller varmen. Tjek specifikationerne for hvert produkt.
I de produkter, der har infrarød (bevægelses) sensor, aktiveres sensoren med en håndbevægelse i en afstand af ca. 2 til 8 cm. Det er nødvendigt, at der er et frit rum foran sensoren på mindst 15 cm for at dette kan fungere. Hindringer såsom vandhaner eller et håndklæde kan forårsage funktionsfejl på sensoren.
Vi anbefaler at spejlet tilsluttet konstant (fast) strøm. På den måde kan man nyde alle de funktioner, spejlet har.
I nogle spejle kan man undgå sensoren og tilslutte lyset direkte til hovedafbryderen i badeværelset. (Send os en e-mail, så sender vi dig vejledningen til at gøre dette). Dette vil dog medføre, at du også mister dæmpningsfunktionen.
Hvis spejlet er tilsluttet til hovedafbryderen uden at undgå sensoren, kan det forårsage en skade i belysningssystemet, og vores garanti gælder ikke.
TÆNDES LYSET, NÅR JEG GÅR FORBI SPEJLET? Nej, i nogle af vores spejle og skabe er sensoren i bunden af spejlet og tændes ikke, når man passerer.
HVOR ER SENSOREN PLACERET? I de fleste af vores spejle og skabe er sensoren placeret i bunden, i nogle er den i den højre del af spejlet og i andre er den på spejlet. Vi anbefaler, at du ser fotos og specifikationer for hvert spejl.
KAN JEG ANNULLERE SENSOREN, SÅ BELYSNINGEN OG/ELLER SPEJLVARMEN TÆNDES, NÅR HOVEDBELYSNINGEN I MIT BADEVÆRELSE TÆNDES? Ja, send os en e-mail kundeservice@spejlfabrikken.dk og spørg om instruktioner, så sender vi dem til dig. Men hvis spejlet har dæmpningsfunktion, vil dette gå tabt, når sensoren annulleres.
HVILKE ENHEDER KAN JEG TILSLUTTE I STIKKONTAKTEN I SPEJLET?
I spejle, der har indbygget stikkontakt, kan man bruge alle enheder med internt batteri, såsom en elektrisk tandbørste eller en barbermaskine. Desværre kan en hårtørrer ikke tilsluttes. Spænding max.1000W
Stikkontakten i spejlskabe har en max spænding på 2500W, hvilket gør den velegnet til at tilslutte f.eks. en hårtørrer, barbermaskine eller elektrisk tandbørste.
Spejle efter mål – Design dit eget spejl Vælger du et specialfremstillet spejl, kan du sammensætte det præcis efter dine personlige ønsker. Mulighederne er:
Form – Firkantet, rund, ujævn Størrelse Placering af lyset Farve LED-belysning; varm, neutral eller hvid Med eller uden spejlvarme Med eller uden tænd/sluk-knap eller sensorkontakt Med eller uden digitalt ur Med eller uden makeup spejl.
Hvis du ikke finder den model, du leder efter i vores hjemmeside, så send os en e-mail, så vi kan hjælpe dig.
KAN SPEJLE EFTER MÅL RETURNERES? Grundet den meget specifikke størrelse og ekstra muligheder, kan specialfremstillede spejle desværre ikke returneres eller ombyttes.
HVAD ER LEVERINGSTIDEN FOR ET SPECIALFREMSTILLET SPEJL?
Spejle efter mål sendes direkte fra fabrikken til kunden efter fremstilling. Leveringstiden er ca. 4-5 uger.
Specialfremstillede spejle til virksomheder eller projekter
Send os en mail kundeservice@spejlfabrikken.dk med dine ønsker og/eller behov, så sender vi dig et svar så hurtigt som muligt.
STÅR DIT SPØRGSMÅL IKKE PÅ LISTEN? SEND OS EN E-MAIL KUNDESERVICE@SPEJLFABRIKKEN.DK