e-mærket certifikat

Forretningsbetingelser og fortrydelsesret

Forretningsbetingelser og fortrydelsesret: Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse ved køb af varer på www.spejlfabrikken.dk

Spejlfabrikken.dk ejes af Nicolas Logistic, enkeltmandsvirksomhed
CVR-nr. 38401289
Juridisk adresse: Solvangsvej 20, 9700 Brønderslev
tlf. +45 50373596
e-mailadresse kundeservice@spejlfabrikken.dk

Handelsbetingelserne er senest opdateret 15.03.2024

Sif spejl med antidug og farvetemperatur fra 3000-5700k 60x80 cm

Betaling

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.

Spejlfabrikken modtager betaling med Dankort, VISA-Dankort, VISA, VISA Electron Mastercard, MobilePay, ViaBill, PayPal og bankoverførsel. Vi tager ikke kortgebyrer. Ved valg af bankoverførsel, bedes du indbetale beløbet inden 7 dage ellers annulleres din ordre automatisk.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/

Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.

Spejlfabrikken bruger et godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Der kan benyttes Visa og MasterCard, reservationsudløbsperioder er 28 dage.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Levering

Spejlfabrikken leverer på alle hverdage, med ordre indgået inden kl. 12.00. Levering sker med DHL og / eller Postnord til hjemmeadresse. I nogle tilfælde og på grund af pakkens størrelse kan både DHL og Postnord tage pakken til en pakkeshop, hvor pakken kan afhentes.

Levering er gratis i Danmark.

Den normale forventede leveringstid er mellem 2 og 6 hverdage. Specialfremstillede varer leveres inden for 4-5 uger.

Skulle der ske noget uventet, og leveringstiden ændres, kontakter vi dig naturligvis på forhånd.

Returforsendelsen skal du selv betale.

Forsendelse

Kontroller gerne, at produktet ikke er blevet beskadiget under transporten. I tilfælde af at den eller de modtagne varer ikke er i perfekt stand, kan kunden sende os en mail til kundeservice@spejlfabrikken.dk med billeder af skaden og emballagen, og et nyt produkt vil blive tilsendt.

Vi opfordrer til, at man kontakter os indenfor 48 timer fra modtagelse, da det letter en evt. reklamationssag betydeligt.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købelovens regler for varekøb, når du handler hos os som forbruger. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Spejlfabrikken vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang, såfremt reklamationen er berettiget. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ved returnering

Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:
Spejlfabrikken (Nicolas Logistic)
Solvangsvej 20,
9700 Brønderslev
CVR: 38401289
kundeservice@spejlfabrikken.dk

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Refusion

Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Returneringsomkostninger skal du selv afholde. Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter modtagelse og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på  kundeservice@spejlfabrikken.dk  eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Fortrydelsesret ved specialfremstillede varer

Der er ingen fortrydelsesret for specialfremstillede varer. Årsagen er, at specialfremstillede varer er produkter, der er defineret af kunden og efter specifikke behov.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Spejlfabrikken (Nicolas Logistic)
Solvangsvej 20,
9700 Brønderslev

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

kundeservice@spejlfabrikken.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning

Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kundeservice@spejlfabrikken.dk

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Nicolas Logistic og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den data ansvarlige på spejlfabrikken.dk er Nicolas Logistic.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@spejlfabrikken.dk

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Spejlfabrikken.dk
Solvangsvej 20,
9700 Brønderslev
E-mail: kundeservice@spejlfabrikken.dk

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)